onsdag 8 april 2015

Snart så...


Nu har Påsken passerat, luften börjar å bli lite varmare. Man behöver inte ha vantar på längre... iaf inte jag =) På Påskafton va ja ju tvungen att ha gult smink hehehe.

Now the Easter has passed, it feels a little warmer. You don't need the mittens anymore... not me anyway =) On the Easter-evening I had to wear yellow make-up =D


Här stickar jag "Stickamera's" mysteriesocka !! Mitt allra första Mysterie-projekt. Jättekul ! Jag har kommit lite längre än här, men detta va den bild ja hade i telefonen. Garnet är Wollmeise Twin (?) Sockgarnet. En melerad djup-röd å en melerad grå. Mmm !

Here I knit "stickamera's" Mystery-sock !! My very first Mystery-project. Really fun  ! I have knitted a little further than this. The yarn I use here is Wollmeise Twin (?) the sock-yarn. A red-ish and a grey-ish =D Me like !!


Jag blir faktiskt klar me nåt ibland åxå... d va så längesen ja bloggade ju hihihi. Kanske har ja redan lagt ut dom ? Minnet vettu. Men iaf, detta är en sock som finns på Ravelry "Fa Fa Fa socks" heter dom. Garnet är ifrån Tant Kofta, trekking. Ja e sjukt nöjd me dom =) Färgen särskilt !

Sometimes I finish projects too =D It's a while since I wrote here hihihi. This sock is on Ravelry, called "Fa Fa Fa socks" The yarn I have used is from "Tant Kofta" Trekking. I'm very pleased with them... especially the colour !


Detta e ett pågående projekt. Min 1a kofta (Tant Koftas) uppifrån å ner... eg min 2a, den första ska ja repa upp. Blev för trång över bysten. Haft god hjälp av en kär vän <3
Gör om Gör rätt =D
Garnet e faktiskt samma som i sockan ovan... Tant Koftas, Trekking. Turkost å grönt e nåt av den finaste fägkombon... för mej betyder det dom första lövens grönska mot en blå blå himmel... snart ser vi det ute åxå !!

This is an onegoing project. My first jacket (Tant Koftas) from top to down... my second actually, but the first one I will re-use the yarn in this I do now. It was too small over the bust. A good friend has helped me on the journey <3
Redo Do right =D
The yarn is the same as in the sock above. Tant Koftas, Trekking. Those colours is one of the most nice combinations... to me it means the first leaves with the blue blue sky behind... soon we can see it outside too !!



Garnet... å min gröna tumnagel =)

The yarn, and my green thumbnail =)


D e nåt me mej å grönt... mina arbets-skor... råkade få en grön accentfärg =) Yieii !! me like =D

There is something with the green colours and me... my working shoes happen to have green as an accent colour =) Yieii !! Me like =D


Make Love not War <3 Love Peace and Understanding !! Hugs to all !!

3 kommentarer:

  1. Kul att du börjat blogga igen.

    SvaraRadera
  2. Gult är kult! Och det är även grönt ;)

    SvaraRadera
  3. Koftan ser förresten jättesnygg ut bakifrån där. Hög och god i nacken :)

    SvaraRadera